با حضور معاون محیط زیست کشور و مسئولان استانی صورت گرفت ؛ افتتاح ۳ طرح محیط زیستی در خوزستان

با حضور معاون محیط زیست کشور و مسئولان استانی صورت گرفت ؛ افتتاح ۳ طرح محیط زیستی در خوزستان

سه طرح از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با حضور معاون سازمان محیط زیست کشور در استان افتتاح شد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در حاشیه افتتاح اینسه طرح بیان کرد: افتتاح پاسگاه های محیط‌بانی کارون و چهل پا و همچنین پایگاه اطفاء حریق هوایی دشت گل در استان خوزستاننشان دهنده این است که این استان دارای فرهنگ زیست‌محیطی بسیار بالایی در میان شهروندان خود دارد.

حسن اکبری گفت: با توجه به اهمیت گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق و اهمیت دادن به آموزش در بین جوامع محلی و جلوگیری ازآسیب بیشتر به طبیعت و حیات وحش، افتتاح پاسگاه های محیط بانی می تواند به این امر کمک بسیاری نماید.

وی ادامه داد: طبیعت کشور به دلیل تولید انبوه زباله‌ خسارت‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد شده و کیفیت خود را ازدست‌ داده است آنهمدر کشوری که جز ۱۰ کشور متنوع به لحاظ تنوع زیستی در سطح دنیا محسوب می شود و به همین منظور بهترین سرمایه طبیعیخدادادی را برای پیشرفت و توسعه در اختیار داریم.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست افزود: از این‌ رو بی‌شک گسترش هرچه بیشتر پاسگاه‌هایمحیط‌بانی در مناطق تحت مدیریت محیط زیست می‌تواند به حفاظت و حراست از حیات‌وحش و تنوع زیستی کمک کند.

اکبری از همه مسئولان و برنامه ریزان استانی خواست به دلیل تنوع زیستی خاص و ارزشمند استان خوزستان با همکاران محیط‌زیستهمراهی و همکاری کامل در جهت حفاظت از تنوع زیستی استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه حفاظت دولتی در هیچ کجای دنیا به تنهایی جواب نمی دهد، خاطرنشان کرد : ما باید در بحث حفاظت به سمتمشارکت مردمی برویم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خوزستان نیز با بیان اینکه پاسگاه اطفاء حریق هوایی به‌عنوان نخستین پاسگاه با هدف کنترل آتشسوزی در مناطق سخت عبور شمال استان محسوب می شود، گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های هدفمند و اصولی در مدیریت مناطق تحتمدیریت محیط‌زیست استان در این منطقه آغاز شده است.

محمد جواد اشرفی با بیان اینکه شهرستان های اندیمشک، گتوند و اندیکا در استان خوزستان از مناطق بکر و طبیعت زیبا برخوردارهستند، گفت: امروز شاهد هستیم که حفظ این مناطق بکر می‌تواند برای نسل کنونی و نسل‌های آینده فرصت‌های شغلی بسیار زیادی راایجاد کند و درباره گردشگری زیست‌محیطی می‌تواند جوامع محلی را در زمینه حفاظت از محیط زیست به‌پای کار آورد و بی‌شک باافتتاح پاسگاه های محیط‌بانی در حفظ گونه های جانوری و گیاهی تلاش بیشتری خواهد داشت.

وی همچنین در خصوص افتتاح پایگاه اطفاء حریق هوایی در دشت گل در شهرستان اندیکا گفت: هر ساله همزمان با فصل تابستان وگرمای شدید و همچنین سهل انگاری و در مواردی سوزاندن عمدی کاه و کلش در مزارع در مناطقی در استان گونه های گیاهی وجانواری دچار آسیب شدند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پایگاه اطفاء حریق هوایی واقع در دشت گل منطقه حفاظت شده شیمبار در اندیکا و پاسگاه هایمحیط‌بانی کارون در گتوند و چهل پا در اندیمشک با حضور حسن اکبری معاون محیط‌زیست طبیعی وتنوع زیستی سازمان حفاظتمحیط‌زیست افتتاح شدند.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین