رئیس اتحادیه قصابان اهواز در گفت و گو با روزنامه نسیم خوزستان: صادرات دام موجب افزایش قیمت گوشت می‌شود

رئیس اتحادیه قصابان اهواز در گفت و گو با روزنامه نسيم خوزستان: صادرات دام موجب افزایش قیمت گوشت می‌شود

رئیس اتحادیه قصابان اهواز گفت: قاچاق دام به صورت مادر و بچه انجام می‌شود به همین دلیل کمبود دام و افزایش قیمت گوشت می‌شود.

سید اصغر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره گرانی این روزهای قیمت گوشت اظهار داشت: گرانی سراسری است و طبق آمارها قیمت فروش گوشت در اکثر شهرهای مرکزی استان‌ها از اهواز بالاتر است. به طور مثال در اصفهان گوشت گوسفندی کیلویی ۴۰۰ هزار تومان و در شمال تهران به قیمت ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه قیمت مصوب فروش گوشت گوسفندی در اهواز کیلویی ۲۹۰ هزار تومان است، افزود: دام سبک در خوزستان وجود ندارد و از استان همجوار خریداری می شوند، یکی از معضلاتی که در این زمینه وجود دارد این است که شهرهای بالاتر دام سبک را با قیمت بالاتری خریداری می‌کنند به همین دلیل قصاب خوزستانی نیز مجبور است دام سبک را با قیمت بالا خریداری کند.

رئیس اتحادیه قصابان اهواز با اشاره به صادرات قاچاق دام سبک گفت: صادرات دام سبک موجب کمبود دام و در نهایت افزایش قیمت گوشت می‌شود. اکنون زمان زاد و ولد است و به صورت مادر و بچه دام‌ها قاچاق می‌شوند و ضروری است که نهادهای مربوطه نظارت لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت در اهواز نسبت به مراکز دیگر استان‌ها پایین‌تر است، عنوان کرد: در حال حاضر گوشت منجمد گوساله برزیلی و ایرانی عرضه می‌شود، به طور مثال قیمت بسته‌بندی ران گوسفندی منجمد ۱۵۵ هزار تومان، راسته ۱۶۰ هزار و قیمت گوشت برزیلی ۲۱۰ الی ۲۲۰ هزار تومان است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، حسینی در پایان تصریح کرد: عرضه گوشت گرم خارجی در استان تاکنون صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1225مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین