روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد ؛ *فروش علنی آبزیان حرام گوشت در بازارهای اهواز و بی تفاوتی متولیان*

روزنامه نسيم خوزستان گزارش مي دهد ؛ *فروش علنی آبزیان حرام گوشت در بازارهای اهواز و بی تفاوتی متولیان*

فروش علنی آبزیان حرام گوشت مثل کوسه، هشت پا، ماهی مرکب، خرچنگ، مارماهی، عروس دریایی، صدف و برخی موارد دیگر در بازار ماهی فروشان در حالی انجام می شود که نشان دهنده این ادعاست که بازرسان و متولیان این حوزه سالهاست که گذرشان به بازار نخورده یا برای آنها فروش آبزیان حرام گوشت اهمیتی ندارد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با گشت و گذار در بازار ‌های ماهی فروشی اهواز، شاهد فروش و عرضه آبزیان حرام گوشت در کنار آبزیان حلال گوشت هستیم.

با رواج پخش فیلم های کره ای و چینی در شبکه های فیلم خانگی در کشورمان متاسفانه شاهد تغییر سبک زندگی و مصرف خوراکی های شرقی در نوجوانان، جوانان و برخی خانواده ها هستیم.

فروش علنی آبزیان حرام گوشت مثل کوسه، هشت پا، ماهی مرکب، خرچنگ، مارماهی، عروس دریایی، صدف و برخی موارد دیگر در بازار ماهی فروشان در حالی انجام می شود که نشان دهنده این ادعاست که بازرسان و متولیان این حوزه سالهاست که گذرشان به بازار نخورده یا برای آنها فروش آبزیان حرام گوشت اهمیتی ندارد.

با توجه به اینکه در کشور اسلامی زندگی می کنیم و همچنین وجود تنوع در موجودات و گونه های دریایی، دانستن حکم اسلامی استفاده از آنها مبنی بر حرام و یا حلال بودن گونه ها بسیار مهم و ضروری است.

بداوی، مسئول نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: متولی فروش آبزیان، شیلات است و ما فقط مسئولیت آموزش به صیادان را بر عهده داریم.

وی افزود: آبزیان حرام گوشت متاسفانه در بازار مشاهده و خرید و فروش می‌شوند و جمع‌آوری و معدوم سازی برعهده دستگاه‌های دیگر است.

مسئول ‌نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان خوزستان گفت: با توجه به تبلیغات سوء و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر جنگ نرم دشمنان، به طور مثال خرچنگ را با عنوان داروی ضد سرطان معرفی می‌کنند.

وی ادامه داد: حدیثی از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که می‌فرمایند: «خداوند هر چه به نفع انسان است را حلال و هرچه به ضرر او باشد را حرام کرده است» آبزیان نیز از این مقوله مستثنی نیستند، همچنین از نظر پزشکی نیز ضرر رساندن آبزیان حرام گوشت تایید شده است.

بداوی با اشاره به اینکه این مسئله نیاز به فرهنگ سازی دارد، تصریح کرد: به صیادان آموزش می‌دهیم که از صید آبزیانی از جمله خرچنگ، مارماهی، عروس دریایی، هشت پا و کوسه که برخی آن را به صورت فیله در بازار عرضه می‌کنند، امتناع کنند.

مسئول ‌نماینده ولی فقیه در دامپزشکی خوزستان در پایان عنوان کرد: اداره شیلات و دیگر دستگاه‌ها باید نظارت لازم را بر فروش آبزیان داشته باشند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، فروش ماهیان حرام گوشت در حالی به صورت علنی انجام می شود که ظاهراً عدم حضور بازرسان برای نظارت بر بازار، فرصتی را برای برخی ها به وجود آورده تا اگر در گذشته پنهان این کار را انجام دهند اما متاسفانه امروز خطوط قرمز شرعی و اسلامی را بشکنند و آشکارا آن را در بازار عرضه کنند لذا وضعیت فعلی عرضه و فروش آبزیان حرام گوشت در بازار زیبنده کشور مقدس جمهوری اسلامی نیست و اداره کل شیلات با تقبل وظیفه اش و فعال کردن بازرسان خود برخوردهای قانونی را با فروشندگان آبزیان حرام گوشت در بازار را انجام دهد تا شاهد این گونه قانون شکنی نباشیم.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین