مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در گفت‌وگو با روزنامه نسیم خوزستان خبر داد : افزایش ۵ برابری جریمه گران فروشی و کم‌فروشی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در گفت‌وگو با روزنامه نسیم خوزستان خبر داد : افزایش ٥ برابری جريمه گران فروشی و کم‌فروشی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گفت: ۲۰ هزار و ۲۲۸ فقره پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی خوزستان گزارش شده است.

مهدی طیبی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره نظارت بر بازار شب عید و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تعزیرات حکومتی دستگاه شبه قضایی است که وظیفه اصلی آن رسیدگی به تخلفات در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و تخلفات بهداشتی، دارو و درمان می باشد. تعزیرات حکومتی در ایام مختلف مثل بازگشایی مدارس، آغاز ماه مبارک رمضان و ایام پایانی سال تحت عنوان گشت های مشترک سیار و با حضور روسای شعب در سطح بازار حضور می یابند؛ نظارت بر بازار شب عید نیز در ایام پایانی سال آغاز می گردد.

وی افزود: تعزیرات حکومتی بازرس مستقیم ندارد و بازرسی اولیه در سطح بازار توسط بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و بسیج اصناف صورت می پذیرد اما در قالب گشت های مشترک همکاران تعزیرات حکومتی خصوصا روسای شعب نیز جهت رصد بازار با آنان همکاری می نمایند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان درباره چگونگی برخوردها و جریمه ها در برابر گران فروشی و کم‌فروشی گفت: با تصویب شورای هماهنگی اقتصادی ( سران قوا ) جریمه ها افزایش پنج برابری یافته و عملا برخورد قاطع و بازدارنده با متخلفین صورت می گیرد و چنانچه واحد صنفی اصرار بر تخلف داشته باشد نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام می گردد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا روز ٢٩ بهمن ماه در زمینه کالا و خدمات ٢٠ هزار و ٢٢٨ فقره پرونده از سوی دستگاه های نظارتی به این اداره کل ارسال که به ١٩ هزار و ٣۵٨ فقره آن رسیدگی شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، طیبی در پایان عنوان کرد: از ابتدای سال تا ٢٩ بهمن ماه در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و تخلفات بهداشتی، دارو و درمان تعداد ٢٧ هزار و ٣٩٨ فقره گزارش از سوی دستگاه های نظارتی به این مرجع ارسال که به ٢۶ هزار و ٣۶٠ فقره آن رسیدگی شده است.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین