روزنامه نسیم خوزستان گزارش می دهد؛ مردم به لیست ها رای بدهند یا اشخاص؟

جریان های سیاسی و مدیران رسانه های خوزستان در مورد ملاک انتخاب کاندیدای اصلح چه گفتند؟

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که اراده و خواست مردم، انتخاب افراد شایسته و توانمند در حوزه های مهم تصمیم گیری و نهادهای اجرایی و نظارتی کشور را محقق می کند و در واقع تجلی مشارکت مردم در این عرصه هاست.

طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی و راه اصلاح کشور است. همه باید در انتخابات شرکت کنیم. کسانی هم که به دنبال ترمیم و حل مشکلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و باید به انتخابات رو کنند».

در انتخابات سال جاری شاهد تبلیغات گسترده انواع جریان‌های سیاسی و دیگر کاندیداها هستیم و این گستردگی موجب سرگردانی مردم در انتخاب شده که به چه فردی یا افرادی باید اعتماد کرد و رای داد به همین دلیل به سراغ برخی چره های سیاسی و اهالی رسانه رفتیم تا نظر آنان را درباره اینکه مردم به لیست‌های سیاسی رای دهند یا به افراد، بپرسیم.

مردم صورت عدم شناخت به لیست‌ها مراجعه کنند

سید احمد پور فرجی، رئیس شورای ائتلاف استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: مردم با توجه به شناختی که نسبت نامزدها دارند، رای می‌دهند و در صورت عدم شناخت به لیست‌ها مراجعه کنند.

وی افزود: البته مردم اطلاعات بالایی دارند و تعداد کمی نسبت به کاندیدا شناخت ندارند، مردم می‌توانند با توجه به فرمایشات حضرت آقا آیتم‌ها را احصا کنند و با افراد تطابق دهند.

پورفرجی در پایان با اشاره به لیست کاندیدا نیروهای شورای ائتلاف خوزستان گفت: لیست با کمک نخبگان جمع‌بندی شده و افراد ولایی، مردمی و دارای برنامه انتخاب شدند.

هر کسی بنا به تشخیص صلاحیت‌ها رای دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین لاری‌زاده، مدیر خبرگزاری فارس خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان عنوان کرد: هر کسی بنا به تشخیص خود و بررسی صلاحیت افراد قطعا فراخور تشخیص رای ‌می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر کسی توانایی تشخیص ندارد به لیست‌ها مراجعه کند، البته در سال‌های گذشته شاهد گروه‌های مختلفی بودیم که افرادی را به جامعه مطرح می‌کنند و همان لیست‌ها رای می‌آورند. متاسفانه پس از رای آوردن لیست‌ها، هیچ‌گونه نسبت به کاستی‌ها و ایرادات افراد لیست مسئولیت ندارند و این ضعف بزرگی است.

لیست‌ها به جریان فکری خود پاسخگو هستند

مهدی ممبینی، مدیر خبرگزاری ایرنای خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار این نشریه بیان کرد: رای دادن به لیست‌ها بهتر است به دلیل اینکه نامزدها متعهد می‌شوند که نسبت به نیازهای مردم پاسخگو و به برنامه های خود پایبند باشند.

وی ادامه داد: افرادی به صورت مستقل شرکت کردند اما در بین مردم حاضر هم نمی‌شوند اما لیست‌ها به جریان فکری خود پاسخگو هستند.

ممبینی با بیان اینکه اکنون رقابت بین کاندیدا وجود دارد که وارد لیست‌ها شوند، گفت: هر جریانی که این لیست‌ها را مدیریت می‌کند باید برنامه‌های کاندیدا را در نظر بگیرد که آیا برای استان کاربردی است یا خیر.

مدیر خبرگزاری ایرنای خوزستان در پایان تاکید کرد: با رای دادن به لیست‌ها مردم کمتر بر مسئله قومی ‌گری و آشنا گری روی می‌آورند.

انتشار لیست‌ها از سوی احزاب و جریانات مختلف، مردم را در انتخاب سردرگم کرده است

علی نواصر، مدیر خبرگزاری مهر خوزستان نیز با اشاره به اعلام لیست های انتخاباتی از سوی برخی جریان های سیاسی برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این دوره از انتخابات لیست های فراوانی از سوی احزاب و جریانات مختلف در حال انتشار است و مردم و حتی فعالان سیاسی و انتخاباتی را دچار نوعی سردرگمی کرده است. حتی می بینیم که برخی جریانات صرفا برای ایام انتخابات اعلام موجودیت می کنند و بعد از انتخابات خبری از آنها نیست.

وی افزود: اصولا وقتی قرار است مردم به لیست یک حزب یا جریان سیاسی رای دهند، باید ابتدا به این جریان اعتماد داشته باشند و بعد از موفقیت نیز این جریان باید به مردم پاسخگو باشد در حالی که در عمل در انتخابات ایران جریانات حتی در صورت پیروزی هم پاسخگوی مردم نیستند.

مدیر خبرگزاری مهر در استان خوزستان عنوان کرد: یکی از جریانات شاخص انتخاباتی که در انتخابات اخیر موفق بوده و صندلی های قابل توجهی از خانه ملت را تصاحب کرده بود نیز هیچگاه در برابر عملکرد ضعیف برخی اعضای خود در مجلس پاسخگو نبوده است و اکنون مجددا در حال لیست دادن برای مردم است؛ ضمن اینکه برای برخی حوزه های انتخابیه نتوانسته به اجماع برسد. این جریان برای حوزه انتخابیه ایذه و باغملک که یک نماینده دارد، ۲ نامزد را معرفی کرده است و این نشان می دهد معیارهای در نظر گرفته است در اساسنامه این جریان دچار چالش اساسی هستند.

نواصر تاکید کرد: از سوی دیگر مشاهده می کنیم که برخی افرادی که قرار است در فهرست های جریانات انقلابی قرار بگیرند، آنقدر هزینه های سرسام آوری را برای تبلیغات انتخاباتی خود انجام داده اند که مردم را به تفکر واداشته است که این افراد که بی شک هزینه های آنها را پیمانکاران تامین کرده اند چگونه می توانند مدعی مشی انقلاب گری که بر پایه ساده زیستی، توجه به آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) و خدمت به مردم بنا نهاده شده است، باشند.

وی در پایان گفت: همه این موارد باعث شده است مردم در انتخاب خود برای این دوره به لیست های انتخاباتی کمتر اعتماد کنند و خودشان به دنبال یافتن نامزدهای قابل اعتماد باشند چرا که لیست های انتخاباتی به شدت دچار تشتت و رعایت نکردن اصول هستند.

تشخیص لیست‌ها به عقبه فکری لیست‌ها برمی‌گردد‌.

محمدرضا ایزدی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهارداشت: قشری از مردم که نسبت به نامزدها شناخت دارند، خود رای می‌دهند اما اگر آگاهی ندارند به لیست‌ها رجوع کنند؛ تشخیص لیست‌ها به عقبه فکری لیست‌ها برمی‌گردد‌.

عضو سابق شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: به هر لیستی نمی‌شود رای داد و باید در انتخاب لیست شناخت کافی را داشته باشیم اینکه چه جناح، حزب و افرادی پشت این لیست هستند و اینکه آیا مورد اعتمادند یا خیر!

ایزدی در ادامه گفت: اگر عقبه لیست مورد اعتماد ۱۰۰ درصد نیست باید از رای به آن لیست پرهیز کرد. اما لیست‌هایی ریشه‌دار هستند که سابقه درخشانی قبل، بعد و زمان انقلاب داشتند و دارند.

عضو سابق شورای اسلامی کلانشهر اهواز در پایان تاکید کرد: زمانی که انتخاب همراه با شناخت از عملکرد و توانمندی کاندید باشد، رای مردم هدر نخواهد رفت و قطعا انتخاب صحیح است.

از رای دادن های احساسی پرهیز کنیم

سید صادق موسوی آلبوشکه، مدیر رسانه تحلیل نیوز اهواز نیز عنوان کرد: طبق فرمایشات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری، میزان رای ملت است؛ فرد اصلح باید انتخاب شود.

وی تصریح کرد: مردم برای رای دادن و انتخاب کاندیدای اصلح چند نکته را در نظر بگیرند؛ صداقت، توانمندی، سابقه فرد در مبارزه با فساد و مردمی بودن باید از صفات اصلی آن شخص باشد؛ مردم نباید فریب چهره اشخاص را بخورند.

موسوی آلبوشکه گفت: آمید آفرینی ما را ملزم کرده که خود تصمیم گیری کنیم که فرد اصلح که برای نظام و دولت مفید باشد و بتواند نیازهای مردم را تامین کند را انتخاب کنیم و از رای دادن های احساسی پرهیز کنیم.

مدیر رسانه تحلیل نیوز در پایان خاطرنشان کرد: مردم از گذشته برخی نمایندگان فعلی و گذشته تجربیات مفیدی کسب کرده اند و اعتماد مجدد به کسی که فقط در ایام انتخابات در بین مردم حضور پیدا می کند و در طول ۴ سال هیچگونه تلاشی برای کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گام برنداشته رای ندهند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، تا روز برگزاری انتخابات کمتر از یک هفته باقی مانده و می طلبد مردم برای حل مشکلات و‌معضلات شهر و استان، با تحقیق و شناخت کافی به کاندیدای مورد نظر رای بدهند و همچنین از رای دادن های قومی و فامیلی پرهیز کنند، همچنین مردم مردم می‌توانند با توجه به فرمایشات حضرت آقا آیتم‌ها را احصا کنند و با افراد تطابق دهند تا بهترین انتخاب را برای آینده شهرستان، استان و کشور داشته باشند.

انتهای پیام/

 

برچسب :

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین