روزنامه نسیم خوزستان از لزوم حضور مردم در پای صندوق های رای گزارش می دهد ؛ بهترین زمان برای به زیر کشاندن نمایندگان ناکارآمد و ضعیف انتخابات است

در سایه دخالت برخی نمایندگان در انتصابات و امورات دولت، شهرداری و شورای شهر خوزستان و مخصوصا اهواز به بهشت مدیران غیربومی و ناکارآمد تبدیل شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، انتخاب خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است. البته ممکن است همه تلاش­‌ها به نتیجه نرسد؛ اما رأی ‌دهندگان باید تلاش کنند که گزینش درستی داشته باشند. باید جست­وجو کرد و میان کاندیدا کارآمدترین، صادق‌ترین، دلسوزترین و مردمی‌ترین را پیدا کرد.

معیارهای انتخاب شاخص‌های اصلح را می‌توان از گفتمان امام راحل احصا کرد، امام خمینی (ره) تذکر داده‌اند که «انقلاب را به دست نااهلان و نامحرمان و به دست غرب‌گرایان ندهید».

همچنین معیارهای انتخاب کاندیدا اصلح می تواند از دیدگاه های مختلف و با توجه به شرایط و نیازهای جامعه متفاوت باشد. اما به طور کلی، می توان به چند معیار کلیدی از جمله تدین و اعتقاد نظری و عملی به اسلام، انقلاب، قانون اساسی، خط امام و رهبری، صداقت و صمیمیت با مردم، پاکدامنی و امانتداری، عدالت خواهی و طرفداری از مستضعفین و ضعفا اشاره کرد.

همچنین از نظر معیارهای سیاسی و مدیریتی نماینده آینده باید از فهم و درک سیاسی بالا، تخصص، تجربه و کارآمدی در زمینه ی مربوطه، توانایی مدیریت و برنامه ریزی، شجاعت و قاطعیت، تعهد به حل مشکلات مردم و جامعه، داشتن برنامه ی مدون و عملی برای اداره ی امور نیز را داشته باشد.

یکی دیگر از مؤلفه‌های نامزد اصلح داشتن روحیه جهادی است زیرا با لباس اتو کشیده و در اتاق‌های دور از میدان، مشکلات حل نمی‌شود باید وسط میدان و در میان مردم بود و مصالح کشور و مردم را به منافع و مصالح شخصی و حزبی خود ترجیح داد.

اکنون در میان کاندیدا، برخی نمایندگان دوره فعلی نیز حضور دارند که پس از چهار سال بار دیگر با تبلیغات گسترده فقط برای جمع‌آوری رای به میان مردم آمدند و به وعده‌های پوچ و توخالی خود ادامه می‌دهند؛ باید از آنان پرسید در این مدت کجا بودند آیا وعده‌هایی که پیش از این داده بودند را عملی کردید!؟

یکی بودن شعار و عمل از ویژگی‌های مهم یک نامزد اصلح انتخابات است چرا که فرد باید به آنچه می‌گوید عمل کند و خلف وعده نکند. اغلب نامزدهای انتخاباتی پس از انتخاب شدن یادشان می‌رود که چه گفتند و چه قول‌هایی به مردم داده‌اند و گاهی عمل آنها ۱۸۰ درجه با قول و وعده‌هایشان متفاوت است و در حقیقت حکایت برخی نمایندگان فعلی خوزستان به ویژه اهواز است.

برخی نمایندگان میان مردم ساده و سختی کشیده روستا‌ها حضور پیدا می‌کنند و با وعده‌های تبلیغاتی موجب تخریب نظر مردم نسبت به انتخابات، دولت و نظام می‌شوند. همچنین نکته‌ای که حائز اهمیت است دخالت برخی نمایندگان در انتصابات و امورات دولت، شهرداری و شورای شهر و حمایت از مدیران غیر بومی موجب شده خوزستان بالاخص اهواز به بهشت مدیران غیربومی و ناکارآمد تبدیل شود.

لذا باید با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای چنین نامزدهایی را از بالا به پایین بکشانیم و تکلیفشان را روشن کنیم و افراد سالم، شجاع، دلسوز و کارآمد را جایگزین این افراد کنیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان ، هیچ کاندیدایی کامل نیست و نمی توان انتظار داشت که تمام معیارهای فوق را به طور کامل داشته باشد. مهم این است که کاندیداهایی را انتخاب کنیم که به اکثریت این معیارها نزدیک تر باشد و بتواند به بهترین نحو برای حل مشکلات مردم جامعه برنامه ریزی و تلاش کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین