شورای نگهبان خوزستان با صیانت از آرای مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه، اعتماد را به جامعه برگرداند

شورای نگهبان خوزستان با صیانت از آرای مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه، اعتماد را به جامعه برگرداند

🖋️حسن سلامت دوم – روزنامه نگار

مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص شورای نگهبان می‌فرمایند : این‌ نهاد بر اساس‌ قانون‌، موظف‌ است‌ از ورود ناخالصی ها به‌ ارکان‌ نظام‌، جلوگیری‌ کند و اگر شورای‌ نگهبان‌ این‌ وظیفه‌ را بر عهده‌ نداشت‌، یقینا نظام‌ دچار مشکلات‌ فراوان‌ می‌شد.»

رهبری در ادامه به اعضای این نهاد می فرماید : «شوراى نگهبان بدون ملاحظه از هیچ کس فقط و فقط خدا را در نظر بگیرند… سعى کنید مثل مشروطه سستى نشود. الحمدللَّه امروز مثل زمان مشروطه نیست که خوبها در اقلیت بودند بلکه شما در اکثریت هستید و قلیلى هستند که انحراف دارند.»

امام خامنه ای (مد) همواره در مورد اهمیت و قاطعیت شورای نگهبان در اجرای وظایف قانونی این نهاد تاکید داشته و به اعضای این نهاد انقلابی دستور داده است مانع ورود عده ای نفوذی به مجلس شورای اسلامی شوند.

خوشبختانه در این دوره از شورای محترم نگهبان در بررسی صلاحیت های افراد فاسد، ضد دین، غربگرا و … کوچکترین مماشاتی را مشاهده نکردیم و نمونه بارز آن رد صلاحیت برخی نمایندگان ادوار و چهره های سیاسی مشهور بود.

اما در ماجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی اخیر که علیرغم وضعیت بغرنج اقتصادی مخصوصا گرانی و البته تبلیغات بی سابقه معاندین و ضد انقلاب برای تحریم انتخابات، در جای جای سرزمین پهناور ایران اسلامی باشکوه برگزار شد و موجب خشنودی مقام معظم رهبری و خانواده معرز شهدا گردید متاسفانه برخی اتفاقات موجب نگرانی مردم همیشه در صحنه و دوستداران واقعی انقلاب شده است.

موضوعاتی که مردم و دوست داران انقلاب را در انتخابات اخیر بسیار نگران کرد بحث ریخت و پاش های چند صد میلیارد تومانی، خرید گسترده رای و سوء استفاده از کدملی والدین دانش آموزان و بازنشستگان از سوی برخی کاندیداها بود البته این اتفاقات ناگوار فقط در چند حوزه رای گیری کشور اتفاق افتاد ولی همین تعداد و حتی یک مورد آن در کشور جمهوری اسلامی ایران هم زیاد است.

رهبر معظم انقلاب همیشه اعتماد مردم به مسئولان را بزرگترین سرمایه نظام عنوان کرده است و همین موضوع کافیست که مسئولان شبانه روز برای عمل به آن تلاش کنند.

در این بین شورای محترم نگهبان به عنوان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام، وظیفه سنگین تری دارد مخصوصا در صیانت از آرای مردم و صندوق های رای که اوجب واجبات محسوب می شود.

همانگونه که در فوق به آن اشاره کردیم ریخت و پاش های چند صد میلیارد تومانی، خرید گسترده رای و سوء استفاده از کدملی والدین دانش آموزان و بازنشستگان از سوی برخی کاندیداها باعث نگرانی مردم و مخصوصا دوستداران نظام و رهبری شده که اگر شورای محترم نگهبان در همین دوره برای آن چاره اندیشی نکند و با متخلفین برخورد قاطع ننماید و مانع ورود افرادی متقلب نشود بدعت بدی اتفاق خواهد افتاد که برای آینده کشور بسیار مضر و خطرناک است.

خوشبختانه شورای محترم نگهبان در حوزه هایی که ریخت و پاش چند صدمیلیارد تومانی و تقلب صورت گرفته حتی در شهرهای بزرگ و مهمی مثل مشهد، نیشابور و … با هیچ شخصی تعارف نداشته و پس از محرز شدن تخلف، قاطعانه با بازشماری و یا ابطال آرا، مانع ورود متقلبین به مجلس شده است.

اما مردم ولایتمدار و شریف شهرستان های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در انتخابات دو‌ هفته پیش شاهد رای خریدن های علنی و گسترده و سوء استفاده از کدملی والدین دانش آموزان و بازنشستگان به نفع یکی از کاندیداها بودند که این اتفاقات کام مردم چهار شهرستان را بسیار تلخ کرد تا جایی که نخبگان، دلسوزان و علاقمندان به نظام، با انتشار بیانیه هایی در رسانه های استانی و کشوری از شورای محترم نگهبان استان خوزستان خواهان برخورد با متخلفین و متقلبین شدند.

موضوعی که مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه را این روزها بیش از پیش نگران کرده سکوت شورای محترم نگهبان خوزستان در مقابل اتفاقات ناگوار این چهار شهرستان و عدم پاسخ به درخواست کاندیداهای معترص مبنی بر بازشماری صندوق های رایی که در آنها تخلف صورت گرفته می باشد که از این نهاد انقلابی انتظار می رود نتیجه بررسی ها  را از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی کند.

بر اساس تصاویر و کلیپ های واقعی که شهروندان شهرستان های اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از خرید رای یکی از کاندیداهای پیروز انتخابات، در فضای مجازی منتشر کرده اند و مستندات آن نیز از سوی مردم برای سامانه شورای نگهبان ارسال شده، تقریبا تخلف و اقدامات غیرقانونی این فرد قابل اثبات است و می طلبد شورای نگهبان خوزستان مثل شهرهای مشهد، نیشابور و … و بر اساس وظیفه قانونی با نامبرده برخورد و با حذف این نماینده متقلب، از راهیابی افراد متقلب به مجلس ممانعت به عمل آورد و با صیانت از آرای مردم و صندوق ها، اعتماد را به جامعه برگرداند.

درباره نویسنده

7478مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین