دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان خوزستان : فرد توانمندتری باید جایگزین شهردار فعلی اهواز شود

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان خوزستان : فرد توانمندتری باید جایگزین شهردار فعلی اهواز شود

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان گفت: باتوجه به مشکلاتی که میان شورای اسلامی شهر اهواز و شهرداری به وجود آمده است؛ سوال اینجاست که چرا استانداری و فرمانداری به این ماجرا ورود نمی‌کنند؟

حسن حائری اظهار کرد: معمولا در شوراها اختلاف سلیقه‌ها وجود دارد و تفاوت بین نگرش‌ها امری طبیعی است که در دوره‌های قبلی شوراهای اهواز نیز با شدت و ضعف وجود داشت اما با تلاش و میانجیگری افراد و گروه‌های مختلفی موضوع حل می‌شد.

وی افزود: اگر ۱۰ درصد اعتباراتی که امروز در اختیار شهردار و شهرداری‌ها قرار می‌گیرد، به شهرداران قبلی داده می‌شد قطعا کارهای بیشتری انجام می‌گرفت پس این اعتبارات کلان یک موقعیت ویژه برای شورا و شهردار فعلی محسوب می‌شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان خوزستان گفت: سه عامل عملکرد اجرایی و رفتارهای شخصی شهردار با اعضای شورا، عملکرد رئیس شورا نسبت به اعضا شورا و عوامل بیرونی باعث تفرقه میان شهرداری و شورا می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع شورای شهر اهواز نیز عده‌ای از اعضای شورا خواهان رفتن و عده‌ای دیگر خواهان ماندن شهردار هستند. همه افراد از اعضای شورا، مسئولان، مردم، نخبگان و … اجازه نظر دادن دارند اما مسئولین فرمانداری و استانداری مسئولیت دارند و به راحتی می‌توانند ارزیابی از عملکرد شهردار در اختیار شورا قرار دهند و مساله را تمام کنند.

حسن حائری تصریح کرد: در ارزیابی‌ها باید نحوه هزینه اعتبارات پرداخت شده به شهرداری، جذب اعتبار و نظارت شهردار بر موضوعات نظارتی و دیگر موضوعات همچون رسیدگی و میزان سرانه فضای سبز، دفع آب‌های سطحی و … بررسی شود.

وی بیان کرد: استانداری و فرمانداری نقش ارزیابی عملکرد را دارند باید نظر دهند و سوال اینجاست که این دو دستگاه چرا به مشکل شهرداری و شورای شهر اهواز ورود نمی‌کنند؟

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان خوزستان اضافه کرد: برای سنجش عملکرد شهرداری اهواز با سوال از مردم و شهروندان که مستقل از جریانات و موضوعات هستند، به راحتی می‌توان ارزیابی کرد.

حائری با طرح این سوال که چرا باید همیشه توپ در زمین شورا انداخته شود، افزود: دیگران هم باید ورود کنند و نظر بدهند چرا که دیگران هم مسئولیت دارند و قرار است برای مردم کار کنند.

وی گفت: با ورود یک دستگاه مربوطه تمام مسائل پیش آمده در شورا و شهرداری اهواز ظرف یک هفته حل خواهد شد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان خوزستان ادامه داد: شهردار نیز شخصا نباید راضی باشد که چنین شکافی میان جریان‌های انقلابی بوجود بیاید. اعضای شورای اهواز و شهردار این شهر از نیروهای انقلابی هستند و وجود چنین اختلافی زیبنده و شایسته نیست.

حسن حائری اظهار کرد: بر اساس آنچه مشاهده می‌شود اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نمی خواهند در کنار یکدیگر بمانند پس لازم است دستگاه‌های بالاتری ورود کنند.

وی ادامه داد: مخالفان و موافقان شهردار باید به واسطه ارزیابی عملکرد شهرداری و بررسی افکار عمومی با قاطعیت موضع خود را اعلام کنند تا نتیجه مطلوب کسب شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلابی استان خوزستان عنوان کرد: انتظار می‌رود اگر قرار است فردی جایگزین شهردار فعلی شود که نمره و توانایی بالاتری داشته باشد.

وی گفت: آنچه که مهم است اعتماد مردم است که متاسفانه در اهواز کمتر به این موضوع توجه می‌شود. مسئولان به مردم و اعتماد مردم محتاج هستند لذا انتظار می‌رود تمام اعضای شورای شهر در جلسات حاضر شوند و با گفت‌وگو مشکلات رفع شوند.

قابل ذکر است جلسه شورای اسلامی شهر اهواز ۱۳ بار با موضوع برکناری شهردار اهواز بخاطر غیبت تعدادی مشخص از اعضای شورای شهر لغو می‌شود.

منبع : خبرگزاری فارس_ استان خوزستان

درباره نویسنده

7479مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین