دبیر شورای سلامت اهواز: میزان مراجعات به مراکز نمونه‌گیری کرونا در اهواز، ۱۰ برابر افزایش یافته است

 دبیر شورای سلامت اهواز گفت: میزان مراجعات به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در اهواز، نسبت به هفته گذشته پنج برابر و در مقایسه با دو هفته گذشته ۱۰ برابر شده است.

دکتر مهران احمدی بلوطکی در گفت‌وگو رسانه ای ، با اشاره به افزایش چشمگیر میزان مراجعات به مراکز منتخب اهواز اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در اهواز مراجعه کرده‌اند که این آمار نسبت به میزان مراجعات در یک روز در هفته گذشته پنج برابر و در مقایسه با دو هفته گذشته ۱۰ برابر شده است.

وی با بیان اینکه تقریبا نیمی از تست‌ها مثبت می‌شود، افزود: در این موج میزان مراجعات و درگیری کودکان روند افزایشی داشته است و در صورت مراقبت نکردن از کودکان، این گروه نیز در امان نیستند.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در این روزها هر علامتی به معنی ابتلا به اُمیکرون است. در صورت بروز علائم سرماخوردگی فرد باید ابتدا خود را از خانواده و جامعه جدا کند و به مدت پنج روز استراحت و از مایعات استفاده کند.

احمدی بلوطکی گفت: در صورتی که فردی دچار علائم حاد تنفسی مانند تنگی نفس و سرفه‌های قطاری شود باید حتما به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

وی با اشاره به کاهش عایت پروتکل‌های بهداشتی و شیب تند افزایش موارد ابتلا تصریح کرد: در صورت ادامه این روند ممکن است در هفته آینده نیز رنگ‌بندی اهواز تغییر کند.

انتهای پیام

برچسب : ,

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین