رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ابتلا به کرونا در خوزستان سه برابر شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با اشاره به اینکه واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان در حداقل‌ترین میزان قرار دارد، تشویق مردم به دریافت واکسن برای جلوگیری از وقوع پیک مجدد ضروری است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دکتر محمدحسین سرمست امروز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار داشت: در تعطیلات نوروز کادر بهداشت و درمان بیشترین حضور را داشتند؛ نیروهای بهداشت در اماکن حضور زائران راهیان نور و مهمانان نوروزی حضور یافتند و خدمات را ارائه دادند.

وی با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا به کرونا بعد از تعطیلات نوروزی افزود: در ۲۸ اسفندماه حدود ۱۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان خوزستان شناسایی شدند اما در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۳۸۵ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که از یک هزار و ۱۲۲ فرد مشکوک تست کرونا گرفته شد و ۲۳۴ مورد مثبت شناسایی شدند یعنی  موارد بیماری دو تا سه برابر شده است.

سرمست گفت: در حال حاضر ۱۵۷ بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۹۳ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۶۴ نفر در بخش‌های ویژه بستری و ۱۴ بیمار نیز اینتوبه هستند.

وی با بیان اینکه اکنون تزریق واکسن در حداقل‌ترین میزان است، افزود: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کمتر از ۹۰ درصد، نوبت دوم کمتر از ۸۰ درصد و نوبت سوم ۳۰ تا ۳۲ درصد است بنابراین به منظور جلوگیری از وقوع پیک مجدد، مردم باید برای تزریق واکسن تشویق شوند.

انتهای پیام/

برچسب :

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین