سیلی هایی که امروز مادران آبادانی از داغ از دست دادن عزیزانشان به صورت هایشان می زنند باید مدت ها پیش در گوش مسئولان فاسد زده می شد

سیلي هايي که امروز مادران آباداني از داغ از دست دادن عزیزانشان به صورت هایشان می زنند باید مدت ها پیش در گوش مسئولان فاسد زده می شد

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ۲ خرداد ماه ساعت ۱۲ و سی و هفت دقیقه بود که صدای مهیبی همراه با لرزش زمین ساکنان خیابان امیری واقع در آبادان و اطراف آن را وحشت زده کرد. زمانی که نزدیک خیابان امیری شدم اوضاعی شبیه جنگ را دیدم و از هر طرف زن و مرد، پیر و جوان به یک سمت می دویدند. آن صدای مهیب، صدای موشک و خمپاره دشمن نبود، صدای ریزش برج متروپل آبادان بود. آنجا همه همراه با گریه و زاری تلاش میکردند که بتوانند همشهریان خود را از زیر آوار بیرون آورند. آری متروپل ریزش کرده بود، این بار جنگ نبود که مردم مظلوم و محروم آبادان را مورد ستم قرار داده باشد بلکه فساد و رانت خواری برخی مسئولان بود که با طمع و فسادشان باعث ریزش ساختمان بر سر مردم آبادان شد.

ساختمان متروپل آبادان سال ۹۸ با حضور مسئولان محلی و استانی و با تبلیغات گسترده کلنگ زنی شد و طبق گفته های اعضای نظام مهندسی مجوز آن برای ساخت ۶ طبقه داده شده بود. اما این سوال در ذهنم آمد که، آیا زمان ساخت شهرداری و مسئولان دیگری در آبادان وجود نداشت که از مالک ساختمان و پیمانکار سوال کنند ساخت ۱۰ طبقه به جای ۶ طبقه غیرمجاز و تخلف است!؟ چرا مسئولان و متولیان در برابر چنین تخلف بزرگی که جان مردم در میان است، سکوت کردند؟

بی شک پشت پرده دست های قدرتمند دیگری به صورت زنجیره وار در این فاجعه بزرگ دست داشتند و مردم خوزستان به ویژه آبادان را عزادار کردند.

دولت مردمی آیت رئیسی قرار بود به صورت ویژه به خوزستان نگاه کند. قرار بود استاندار ویژه برای خوزستان رنج دیده از تبعیض و محرومیت ها انتخاب کند اما خوزستان هیچ اقدامات ویژه و ملموسی از جانب دولت و استاندار به اصطلاح ویژه اش مشاهده نکرده است.

اکنون نه تنها آبادانی ها بلکه تمام مردم خوزستان برای قربانیان مظلوم آبادانی قد علم کردند که با بانیان حادثه متروپل که حکایت از فساد و رانت خواری گسترده در شهرهای خوزستان دارد برخورد جدی شود و برای درس عبرت، دادگاه همه متخلفان باید به صورت علنی و با حضور رسانه ها برگزار شود.

چرا باید مسئولان در برابر چنین تخلفاتی سکوت می کنند؟!

یک شهروند آبادانی در گفت و گو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: چرا مسئولان باید مجوز چنین ساختمان هایی را بدهند که اکنون جوانان ما زیر آوار جان دهند. چرا باید به حسین الباقی و امثال وی که طمع و پول از جان مردم برای آنها مهم تر است، اجازه ساخت بدهند. ما از حق جان فرزندان خود نمی گذریم و باید مسببان این حادثه اعدام شوند.

شهروند دیگری از آبادان که سن بالایی دارد، بیان کرد: مسئولان رد بالا به داد مردم آبادان برسید مگر صدای ما را نمی شنوید، چرا باید آبادان محروم، اینگونه مورد ستم و فساد برخی مسئولان قرار بگیرد. آیا از خدا نمی ترسید که با دادن مجوز و سکوت در برابر ساخت های غیرمجاز با جان مردم بازی می کنید؛ جان مردم برای برخی مسئولان بی ارزش شده است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، این سیلی هایی که امروز مادران آبادانی از داغ از دست دادن عزیزانشان به صورت هایشان می زنند، باید مدت ها پیش در گوش مسئولان فاسد و ناکارآمد زده می شد، تا چنین فاجعه ای به بار نمی آمد. فاجعه ساختمان متروپل آبادان باید به صورت تخصصی تجزیه و تحلیل شود که چگونه با وجود اخطاریه های مکرر سازمان نظام مهندسی ساخته شد؟ چرا و در ازای چه چیزی شهرداران حال و گذشته در مقابل چنین تخلفات محرزی سکوت کردند و از همه مهمتر دستگاه های نظارتی چرا به وظیفه خود در ازای تخلفات مدیران شهرداری اقدامی نکردند؟

به همین دلیل باید با مسئولان فاسدی که امضاهایشان باعث قتل عام مردم بی گناه شد با اشد مجازات برخورد شود تا درس عبرتی برای آیندگان باشد.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1223مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین