آیت الله رئیسی برای هم دردی با داغ دیدگان حادثه متروپل به آبادان سفر کند

آيت الله رئيسي براي هم دردي با داغ ديدگان حادثه متروپل به آبادان سفر کند

حادثه فروریختن برج‌های متروپل در آبادان مردم را داغدار کرده است، حضور رئیس جمهور در بین مردم آبادان تسکین درد مردم خواهد بود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، ساختمان پلاسکو پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول تهران دچار آتش‌سوزی شد، در پی وقوع این حادثه، سازه ساختمان به‌طور کامل فرو ریخت. ۲۲ نفر در این حادثه جان باختند و ۲۳۵ نفر نیز مجروح شدند.

ابعاد حادثه پلاسکو به قدری وسیع بود که از لحظه به لحظه حادثه گزارشات مختلفی از صدا و سیما پخش می‌شد به طوری که بخشی از برنامه‌های تلویزیون ملی به این واقعه دردناک اختصاص داده شده بود و مردم از شبکه‌های ملی در جریان اخبار حادثه قرار می‌گرفتند.

برخی از مسئولان وقت کشور از جمله رئیس‌جمهور وزرای کشور، بهداشت، راه و شهرسازی و کار در محل حادثه حضور یافتند و با تجلیل از تلاش، ایثار، فداکاری و جانفشانی نیروهای آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر و سایر نیروهای نظامی و انتظامی در مدیریت این سانحه، دستورات لازم را برای تسریع در رسیدگی‌ها و انجام اقدامات مورد نیاز صادر کردند.

چند سال از آن واقعه می‌گذرد و امروز مردم کشور به ویژه خوزستانی‌ها برای واقعه هولناک و دردناکتر دیگری عزادار شده‌اند.
دوم خرداد ماه ١۴٠١ بخشی از برج‌های دوقلوی متروپل آبادان فرو ریخت؛ با وجود اینکه هنوز احتمال ریزش بخش‌های دیگر برج وجود دارد اما تا کنون ۲۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۳۷ مجروح از زیر آوار بیرون کشیده شده‌ است. گستره تخریب این برج ١٢ طبقه چنان زیاد است که حتی آمار دقیقی از میزان افراد محبوس در برج وجود ندارد. عدم رعایت اصول فنی و مهندسی از علل این حادثه به شمار می‌رود و تاکنون ١٢ نفر از متخلفان پروژه با دستور قضایی بازداشت شده‌اند.
برج‌های دوقلوی متروپل در آبادان در سال ٩٨ با حضور برخی از مسئولان وقت استان از جمله استاندار و رئیس سازمان مناطق آزاد اروند افتتاح شد و نمای زیبایی به آبادان بخشید اما در آن زمان آبادانی‌ها نمی‌دانستند این زیبای خفته روزی به یک هیولا تبدیل خواهد شد و به جان مردم شهر می‌افتد.
امروز در حالی در آبادان و خرمشهر عزای عمومی اعلام شده که مردم علاوه بر عزادار بودن، تنها نیز مانده‌اند. حادثه متروپل آبادان کم از حادثه پلاسکو ندارد اگر چه هدف مقایسه این دو واقعه نیست، ولی حادثه متروپل، حضور رئیس جمهور را در بین مردم داغدیده آبادان نیز می‌طلبد.

اگرچه نمایندگانی از طرف هیات دولت و نیز وزیر کشور در آبادان حضور دارند اما حضور شخص رئیس جمهور می‌تواند به لحاظ روحی و روانی برای مردم موثر باشد و از سویی دیگر مسئولان را برای سرعت بخشی به اقدامات اولیه و ثانویه بیش از پیش ملزم کند. آنچه که در آبادان به چشم می‌خورد عدم هماهنگی مسئولان استانی است که نیازمند رهبری بهتری هستند و رئیس جمهور با حضورش می‌تواند این خلاء را پر کند.
مردم آبادان در این شرایط نیاز دارند که از طرف دولت و صدا و سیما حمایت و دیده شوند. حضور رئیس جمهور در بین مردم آبادان (نه لزوما در محل حادثه چرا که در این صورت خیل مردم، مشکل‌ساز و حادثه ساز می‌شود) و ابراز همدردی و صحبت با آنان و نیز بیان این مسئله که در مجازات بانیان وضع موجود کوتاهی نخواهد شد می‌تواند مردم را آرام کند.
دولت مردمی یعنی دولتی که همراه با مردم و برای مردم است، امروز مردم آبادان نیاز دارند که دولت در این غم بزرگ همراه و همدم آنها باشد پس آقای رئیس جمهور به آبادان سفر کن و شریک غم مردم باش.

یک شهروند خوزستانی

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین