ساخت مدرسه ای در منطقه محروم به یاد جوان ناکام ٢٧ ساله ؛ یاد و خاطره “مجید قاسمی باغبادرانی” فراموش نمی شود

ساخت مدرسه اي در منطقه محروم به ياد جوان ناكام ٢٧ ساله ؛ ياد و خاطره

داستان از آنجایی شروع شد که جوان ۲۷ ساله خوزستانی به نام مجید قاسمی باغبادرانی که مغازه دار بود بر اثر حادثه ای جان خود را از دست داد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، پس از مرگ مجید افراد متعددی به خانواده وی سر می‌زدند و از دست به خیر بودن این جوان ناکام صحبت می کردند.

پدر مرحوم با مشاهده تعاریف مراجعه کنندگان از پسر مرحومش تصمیم می گیرد برای زنده ماندن یاد و خاطر مرحوم مجید باغبادرانی، مغازه وی همراه با سهم ارث پسرش از ملک پدری را صرف امر خیر کند.

جمشید باغبادرانی، پدر مرحوم مجید در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: پسر مرحومم‌ اهل خیر و کمک به دیگران بود به همین دلیل با مبلغ حاصل از فروش مغازه و سهم ارث مرحوم مجید اقدام به ساخت مدرسه ۴ کلاسه در منطقه محروم عماشیه واقع در شهرستان باوی گرفتم. اکنون ساخت این مدرسه با نظارت معاونت مشارکت های مردمی نوسازی مدارس خوزستان آغاز شده و اعضای خانواده احساس بسیار خوبی از ساخت این مدرسه دارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان در اینباره افزود: خانواده های داغ دار پس از ساخت مدرسه و مشاهده تابلوی مدرسه نیمی از غمشان کاسته می شود.

خانم صالحپور ادامه داد: براساس تجربیات به دست آمده، خانواده هایی که اقدام به ساخت مدرسه می کنند پس از اتمام کار و مشاهده تابلوی مدرسه، روحیه آنان منقلب شده و خداوند متعال یک آرامش خاصی به خانواده‌های داغدار عطا میکند.

قابل ذکر است دانش آموزان روستای عماشیه شهرستان باوی به دلیل تعداد زیاد و نبود فضای کافی تا امروز در کانکس درس می خواندند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، مدرسه سازی که به صورت خودجوش از سوی برخی خیرین و خانواده ها صورت می گیرد به طور قابل توجهی در حال افزایش است و این اقدام خداپسندانه باعث گردیده تعداد قابل توجهی از دانش آموزانی که به دلیل عدم وجود مدرسه و یا دوری مسافت ترک تحصیل کرده بودند کاهش پیدا کند از این رو از خیرین و خانواده هایی که در عرصه مدرسه سازی اقدام می کنند بالاخص خانواده داغ دار مرحوم “مجید باغبادرانی” که اقدام به ساخت مدرسه آنهم در منطقه محروم نمودند تشکر و قدردانی نموده و انتظار می رود این فرهنگ بسیار زیبا در خوزستان بیش از پیش انعکاس و ترویج داده شود.

 

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین