با حضور معاون منطقه آزاد اروند و مقامات عراقی ؛ کمبودها و موانع زائران اربعین در مرز شلمچه بررسی شد

با حضور معاون منطقه آزاد اروند و مقامات عراقي ؛ كمبودها و موانع زائران اربعین در مرز شلمچه بررسي شد

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند به اتفاق نمایندگانستاد اربعین حسینی سازمان در نشستی با مسئولان پایانه مرزی شلمچه عراق کاستی‌هایموجود در مسیر تردد زائران ابا عبدالله الحسین (ع) را در ایام اربعین بررسی کردند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی و حضور میلیونی زائران سالار شهیدان در پایانه‌هایمرزی غرب کشور، سازمان منطقه آزاد اروند نیز برای هموار ساختن مسیر مشتاقان ابا عبدالله الحسین (ع) از پایانه مرزی شلمچه، سازو کارهای مختلفی را آغاز و در دست پیگیری و انجام دارد.

بر همین اساس روز چهارشنبه جمعی از نمایندگان ستاد اربعین حسینی سازمان منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه با مسئولان شلمچهعراق دیدار و گفتگو کردند.

در این نشست مشترک دو طرف کمبودهای موجود در پایانه های مرزی شلمچه را بررسی و با دعوت از متولیان امر در حوزه راه و آبفابرنامه‌ریزی لازم را جهت رفع کاستی‌ها صورت دادند.

بر این اساس کاستی‌هایی که در سال‌های گذشته زائران اربعین حسینی با آن مواجه بودند، اعم از کمبود آب بهداشتی و فقدان راه‌هایمناسب تردد، موضوع اصلی بحث دو طرف بود.

در حاشیه نشست و پس از بازدید میدانی مدیران پایانه مرزی دو کشور، مقرر شد تا تمهیداتی از سوی سازمان منطقه آزاد اروند و باهمکاری سازمان آب و طرف عراقی برای تامین آب مایحتاج و مسیر تردد زائران اندیشیده شود.

همچنین راه های مواصلاتی به پایانه‌های مرزی دو کشور مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا در راستای تسهیل در تردد زائران اربعینحسینی، از ظرفیت‌های دو طرف برای ایجاد زیرساخت و آسفالت مسیرهای منتهی به پایانه مرزی، همچنین بخشی از محوطه این پایانهکه زائران در آن از اتومبیل‌های شخصی و عمومی برای انتقال به عتبات عالیات استفاده می کنند، مشمول اصلاح زیرساخت و آمادهسازی برای پذیرایی از مهمانان اربعین حسینی شود.

در این دیدار تاکید شد که عملیات اجرایی در حوزه های یاد شده فوراَ آغاز و تا زمان موعود در اوائل شهریور‌ماه به اتمام برسد.

پس از این نشست، مقرر گردید تا بلافاصله مطالعات و بررسی‌های مهندسی لازم جهت آغاز عملیات تامین آب و احداث راه در پایانهمرزی شلمچه آغاز شود.

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین