قدرت و نفوذ حکومت امام علی (ع) بیشتر است یا جمهوری اسلامی ایران؟

قدرت و نفوذ حكومت امام علي (ع) بيشتر است يا جمهوري اسلامي ایران؟

🖋️حسن سلامت دومروزنامه نسیم خوزستان

رعایت موازین شرعی، عدل، قاطعیت، رأفت، از جنس فقرا، قدرت واز حداقل های حکومت امام علی (ع) در زمان امامت و خلافتمحسوب می شود.

در زمان حکومت امیر المومنین (ع) که ۵ سال به طول انجامید جنگ ها، فتنه ها و اتفاقات بزرگ و زیادی رخ داد که حضرت علی (ع) توانست اکثر آنها را مدیریت و سپری کند.

بعد از اینکه ابن ملجم مرادی ملعون توانست در محراب، مولای متقیان امام علی (ع) را در محراب به شهادت برساند دیگر شیعیان رنگحکومت پرقدرت و مقتدر را نه به چشم دیدند نه آن را تجربه کردند.

از آن پس، امامان و بعد از آن ها افراد و سلسله های متعددی خواستند حکومت شیعی را مثل امیر المومنین (ع) برپا کنند که متاسفانه بهدلیل فتنه های متعدد، انشقاق بین شیعیان، بی بصیرتی خواص و مواردی که امکان مطرح کردن خیلی از آنها در این مطلب وجود نداردسبب شد این امر محقق نشود.

اما بعد از قرن ها مظلومیت، سرکوب، انتظار و تحقیر شیعیان، شخصی از سلاله سادات با شجاعت توانست با سرنگونی حکومتی کهسراسر استبداد، ضد اسلام، خوار و ضعیف در برابر خارجی ها و ….، جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور برساند.

آری سید روح الله خمینی تنها کسی بود که توانست حکومت خاندان فاسد، ظالم، خونخوار و ضعیف پهلوی را سرنگون و به جای آنکشوری را پایه گذاری کند که در طول تاریخ و قرن ها انتظار، نظیر آن وجود نداشت.

در اوج زمانی که دنیا فقط دو قطب داشت و هر کشوری باید یا نوچه شدن غربی ها با سردمداری آمریکا را می پذیرفت یا زیر چترشوروی بزرگ می رفت! در این زمان، امام خمینی(ره) کشوری را برای شیعیان و همه آزادی خواه های جهان پایه گذاری کرد که هیچپژوهشگر و کارشناسی فکرش را نمی کرد به اینجا برسد.

کشور جمهوری اسلامی ایران با پایه گذاری معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره)، درایت فرزند خلف ایشان حضرت آیت الله خامنه ای(مد) و حمایت مردم با بصیرت و همیشه در صحنه، به یک قدرت فرامنطقه ای و جهانی تبدیل شود.

توطئه ها و تحریم های فلج کننده ای که در تاریخ هم نظیر آن را شاهد نبودیم نیز نتوانست مانع از قدرت گرفتن کشور جمهوری اسلامیایران شود.

شیعیان بعد از قرن ها انتظار به آرزوی خود رسیدند که پایگاهی قوی داشته باشند که هیج قدرتی جرأت کوچکترین جسارتی را به آننداشته باشد.

در هیچ زمان شیعیان جهان چنین قدرتی نداشتند که با قدرت از هر مظلومی در هر نقطه جهان از شرق تا غرب، از آسیا تا آفریقا آن همعلناً اعلام حمایت نموده و آن را یاری کنند.

شیعیان دورانی را مثل امروز به یاد نمی آورند، حکومتشان کشورهایی همانند سوریه و ونزوئلا را که ابرقدرت های جهان با تمام توانبرای نابودی و سقوط آنها به میدان آمدند را نجات دهند.

شیعه یاد ندارد بدون هیچ گونه کمک طلبیدن از بیگانه به چنین قدرتی مثل امروز جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد که در تعیین موازنهقدرت در شرق و غرب، شمال تا جنوب این کره خاکی اینگونه قاطعانه تاثیر گذار شود.

امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت داشتن رهبری مدبر، شجاع، بی نظیر و مردمی با بصیرت، شهادت طلب وبه نقطه ای رسیدهاست که هر مظلومی و ستم دیده ای در جهان، بعد از خدا به آن پناه می برد.

آری بنا به گفته بزرگترین و معروف ترین کارشناسان و مورخان، امروز جمهوری اسلامی ایران به نفوذ و قدرتی رسیده که حتی نظیر آندر حکومت مولایمان امیر المومنین (ع) را شاهد نبودیم، حکومتی که بدون هیچ واهمه ای از هر مظلومی در جهان حمایت می کند به هرستم دیده ای علناً کمک و یاری می رساند و افتخار خود می داند کشور منجی عالم حضرت مهدی موعود (عج) است و حکومت را در زمانظهور منجی به صاحب اصلی خود یعنی امام مهدی (عج) تحویل می دهد.

البته طبیعی است کشورهای غارتگر و ظالم چنین حکومتی را برنتابند و برای تفرقه و به انحراف کشاندن هدف اصلی چنین کشوری ازهیچ کمک و ابزاری دریغ نکنند.

کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از سپری کردن فتنه ها و پیچ های خطرناک امروز به یک مأمن بزرگی برای مومنین، مظلومان و ستمدیدگان جهان تبدیل شده است که شیعه در طول تاریخ نظیر آن را ندیده است و در این برهه زمانی می طلبد مردم بیش از پیش گوش بهفرمان رهبر معظم انقلاب باشند تا از گزند فتنه ها در امان باشند.

به امید ظهور منجی عالم

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

درباره نویسنده

7477مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین