گزارش روزنامه نسیم خوزستان از وعده ای که سال هاست در اهواز عملی نمی شود ؛ احداث بازارچه‌های روز از حرف تا عمل /آثار عدم احداث میادین عرضه میوه و تره بار به وضوح در اتوبان‌ها و خیابان‌های اهواز نمایان شده است

گزارش روزنامه نسيم خوزستان از وعده اي كه سال هاست در اهواز عملي نمي شود ؛ احداث بازارچه‌های روز از حرف تا عمل /آثار عدم احداث میادین عرضه میوه و تره بار به وضوح در اتوبان‌ها و خیابان‌هاي اهواز نمايان شده است

تأمین میوه و تره‌بار یکی از نیازهای روزمره شهروندان است که این مسئله در کلانشهرها و مناطق پرجمعیت اهمیت بیشتری دارد اما متاسفانه بر خلاف سایر کلان شهرهای کشور در اهواز بازار روز وجود ندارد تا مردم میوه و تره بار را با قیمت مناسب تهیه کنند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، تأمین میوه و تره‌بار یکی از نیازهای روزمره شهروندان است که این مسئله در کلانشهرها و مناطق پرجمعیت اهمیت بیشتری دارد اما متاسفانه بر خلاف سایر کلان شهرهای کشور در اهواز بازار روز وجود ندارد تا مردم میوه و تره بار را با قیمت مناسب تهیه کنند و تفاوت قیمت میوه و تره بار بین بازار و میدان بسیار زیاد است.

اهواز از کلانشهر بودن فقط اسم آن را یدک می‌کشد و از ابتدایی‌ترین نیازهای اساسی و رفاهی محروم است، ایجاد مراکزی برای تهیه و توزیع میوه و تره بار یکی از تسهیلاتی است که در شهر باید ارائه شود.

با توجه به ضرورت ارائه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب اما اهواز در احداث بازارهای میوه و تره‌بار عقب مانده است؛ عقب ماندگی کلانشهر اهواز در احداث بازارهای روز نشانه عدم مسئولیت پذیری شهرداری در ادوار مختلف به این مسئله است.

با توجه به اینکه بازارهای روز می‌تواند در رفع معضل سد معبر و ساماندهی وانت بارهای منطقه، تنظیم بازار، حمایت از تولید و تامین رفاه حال مصرف‌کنندگان موثر باشد اما در چند سال اخیر شهرداری اهواز قول راه اندازی این بازارچه ها را داده بود اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است.

بازار مرو با مساحت ۲ هزار و ۶۸۴ مترمربع در منطقه کیانپارس چندین سال گذشته احداث شد که با توجه به فرسودگی، عدم استحکام بنا و نیاز به احداث مجتمع تجاری طبقاتی در عرصه بازار مرو و بی توجهی شهرداری اهواز در تعیین تکلیف مستاجران یا بهره برداران بازار مرو در جلسات شورای شهر عنوان شد: «شهرداری اهواز موظف است ضمن ارائه گزارش هفتگی به کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر ظرف یک ماه، همه اقدامات ارائه شده بر اساس این طرح را به مرحله اجرا درآورد».

اشراف بر قیمت‌گذاری‌ها ضرورت دارد

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان اظهار داشت: با توجه به اینکه اهواز یک کلانشهر است، ضروری است مانند دیگر کلانشهرها مانند تهران میادین تره بار داشته باشد تا شهروندان به صورت مستقیم به میوه سالم و تازه و با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اشراف بر قیمت‌گذاری‌ها ضرورت دارد، افزود: با توجه به حجم زیاد تقاضا و توسعه اهواز باید یکی از برنامه‌های شهرداری احداث میادین میوه و تره‌بار باشد.

نماینده مردم اهواز گفت: مزیت دیگر احداث میادین عرضه میوه و تره بار را در اتوبان‌ها و خیابان‌ها مشاهده می‌کنیم که از ایجاد ترافیک و بی‌نظمی در منظر شهر جلوگیری می‌کند، بنابراین مطلبد که در مناطق مختلف اهواز میادین عرضه میوه و تره بار را داشته باشیم.

توسعه بازارچه‌های میوه و تره‌بار به کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان نیز در این باره گفت: یکی از موضوعاتی که شهرداری باید به آن توجه کند احداث بازارچه‌های روز میوه و تره‌بار است.

وی با اشاره بر لزوم ساماندهی بازار دستفروشی‌ها و توجه به معیشت آنان افزود: شهرداری اهواز درخصوص این مسئله کوتاهی انجام می‌دهد.

نماینده مردم اهواز گفت: درآمد مغازه‌ها نیز با توجه به شرایط اقتصادی و پرداخت عوارض و مالیات دچار مشکل شده است، بنابراین توسعه بازارچه‌های میوه و تره‌بار به رونق بازار و کاهش قیمت‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره بر توجه به نگاه عرضه مستقیم محصولات، عنوان کرد: میوه و تره‌بار در استان خوزستان محدود است و از دیگر استان‌ها وارد می‌شوند بنابراین با احداث بازارچه های روز توزیع با سبک بهتری پیدا می‌کند.

کم کاری‌هایی در خصوص احداث میادین میوه و تره‌بار صورت گرفته است

پور موسوی، عضو شورای شهر اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان بیان کرد: شهرداری و شورای شهر در پی تاسیس میادین محلی جهت عرضه میوه و تره‌بار هستند که دوره ششم شورای شهر به جد دنبال اجرای آن است.

وی با اشاره به وجود چالش‌ در میدان میوه و تره‌بار الغدیر اهواز خاطر نشان کرد: اکنون میدان الغدیر از چالش‌ها بیرون آمد و در وضعیت با ثابتی است. میدان جدید نیز به دلیل مشکلاتی که در جریان معارضین پیش آمد، شرایط استفاده مطلوبی پیدا نکرده است.

عضو شورای شهر در ادامه توضیح داد: اکنون به دنبال شناسایی محله‌هایی مناسب برای احداث بازارچه‌های روز هستیم که اکنون دو قطعه زمین در اختیار شهرداری است و سرمایه گذار حاضر به احداث میدان میوه و تره‌بار کرده است و تنها مسئله سند باید حل شود.

وی تصریح کرد: در خصوص احداث میادین میوه و تره‌بار کم‌کاری‌هایی صورت گرفته است و در این زمینه تلاش می‌کنیم احداث میادین در دوره ششم شورای شهر اتفاق بیفتد.

پورموسوی در پایان گفت: احداث میادین میوه و تره‌بار جهت کنترل قیمت‌ها و سلامت عرضه محصولات به مردم حائز اهمیت است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، دسترسی به بازار میوه و تره‌بار در مناطق و محلات مختلف اهواز به یکی از مطالبات اصلی شهروندان از مدیریت شهری تبدیل شده است و باید دید در این دوره شورا و شهرداری آیا به وعده ها عمل می شود یا خیر!

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین