گزارش روزنامه نسیم خوزستان از نبود گاردریل و جان پناه در راه های استان ؛ جاده های ناایمن و بی خیالی راهداری

گزارش روزنامه نسيم خوزستان از نبود گاردريل و جان پناه در راه هاي استان ؛   جاده هاي ناايمن و بي خيالي راهداري

رئیس پلیس راه استان خوزستان گفت: با توجه به اهمیت و لزوم نصب گاردریل و جان پناه، مدام مکاتبه و پیگیری ها انجام می‌شود اما در صورت وقوع تصادف در این محورها قطعا سهم تقصیر را به راهداری می‌دهیم.

سرهنگ رضا دولتشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان درباره نصب گاردریل و جان پناه اظهار داشت: متولی نصب گاردریل‌ و جان پناه با راهداری است و راهداری مدعی است که بعضی قسمت‌هایی که گاردریل نصب کرده به سرقت رفته است.

وی افزود: با توجه به اهمیت و لزوم نصب گاردریل و جان پناه، مدام مکاتبه و پیگیری ها انجام می‌شود اما در صورت وقوع تصادف در این محورها قطعا سهم تقصیر را به راهداری می‌دهیم.

رئیس پلیس راه استان خوزستان با بیان اینکه عموم پل‌ها گاردریل دارند اما بعضی از پل ها ندارند، گفت: در هر حال فرقی در اصل ماجرا ندارد و راهداری باید قسمت‌هایی که گاردریل به سرقت رفته یا کلا نصب نشده، نسبت به نصب گاردریل اقدام کند.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، نصب گاردریل‌ و جان پناه، خطرات ناشی از بروز تصادفات و سقوط به کانال و پل ها را کاهش می دهند. با نصب گاردریل و جان پناه ضریب ایمنی تردد رانندگان بالا رفته و در صورت حواس پرتی خودروها به کانال ها و پایین پل سقوط نمی‌کنند.

با توجه به اهمیت محورهای اهواز-خرمشهر و اهواز-آبادان و حجم تردد در این محورها اما شاهد عدم وجود گاردریل و جان پناه در اکثر این دو محور هستیم همچنین آمار بالای تصادفات و حادثه ‌های دلخراش و دیدن خانواده‌های داغداری که جوانان خود را به دلیل بی توجهی مسئولان امر در نصب گاردریل ‌ها و جان‌پناه خوشایند نیست.

باتوجه به بیانات سرهنگ رضا دولتشاهی در خصوص پیگیری‌ها و مکاتبات پلیس راه خوزستان و عدم نصب گاردریل ها و جان‌پناه های آب‌روها در دو محور اهواز به آبادان و خرمشهر نشان‌دهنده بی‌توجهی متولیان به این مسئله حیاتی است. با توجه به حساسیت جاده‌ها از نظر تردد شهروندان به ویژه تردد توریست هایی که از کشورهای عربی سفر می‌کنند و ممکن است در صورت وقوع حادثه موضوع ابعاد بین‌المللی پیدا کند، لذا باید مدعی العموم شخصا وارد این قضیه شود و با عواملی که در این امر کوتاهی کردند برخورد قاطع نموده و از تکرار حوادث ناگوار جلوگیری کند.

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1220مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین