روزنامه نسیم خوزستان از عملکرد یکساله دولت سیزدهم در استان گزارش می دهد؛ شایسته سالاری و بکار گیری جوانان در اولویت انتصابات استاندار جدید قرار گیرد

روزنامه نسیم خوزستان از عملکرد یکساله دولت سیزدهم در استان گزارش می دهد؛  شایسته سالاری و بکار گیری جوانان در اولویت انتصابات استاندار جدید قرار گیرد

انتصاب مدیران ضعیف و بعضاً مسأله‌دار یکی از مهمترین مشکلات و چالش ها در استان خوزستان است که با انتخاب گزینه‌های اشتباه و ناکارآمد موجب افزایش مشکلات و بی‌نظمی در مدیریت استانی و شهری می‌شود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم با تفکر انقلابی انتظار میرفت سیستم مدیریتی تغییر کند و مدیرانی روی کار بیایند که با روحیه انقلابی بتوانند باری از روی دوش دولت در جهت خدمت رسانی به مردم بردارند.

با توجه به اینکه بیش از یک سال از عمر دولت سیزدهم گذشته، نگاه و انتظاری که مردم از این دولت داشته و دارند این است که باید بیش از سایر دولت‌ها مردمی و در کنار مردم باشد.

در سفرهای ریاست‌جمهوری و هیات دولت به خوزستان به صورت مکرر از اهمیت و رسیدگی ویژه به استان سخنرانی کردند و صادق خلیلیان را با عنوان استاندار ویژه جهت رفع و پیگیری مشکلات بی شمار خوزستان انتخاب کردند. اما دولت سیزدهم به دلیل انتخاب گزینه اشتباه در نظر شهروندان خوزستانی مردود شد به دلیل اینکه در طول سکانداری خلیلیان استانداری نتوانست آنطور که باید کارآمد و در جهت رفع مشکلات خوزستان فعال باشد.

بعد از یک سال دولت سیزدهم فصل تازه ای از تغییرات در خوزستان را آغاز کرد و علی اکبر حسینی محراب را به عنوان استاندار خوزستان معرفی کردند.

با توجه بر ضرورت خروج استان از وضعیت رکود مدیریتی، شهروندان خوزستانی خواستار تحرک و تلاش پرشتاب برای رفع مشکلات و معضلات در استان شدند.

در دوران مدیریت صادق خلیلیان عزل و انتصاب مدیران بسیار ضعیف که این موضوع باعث بروز مشکلاتی در استان شد، تقاضای ما این است که در بحث انتصاب از مدیران لایق و شایسته و بومی استفاده شود.‎

واقعیت امر این است که تاکنون عملکرد مسئولان در استان ضعیف بوده و نیاز است که مطالبه گری ‏نیز در استان قوی تر شود، انتظار داریم استاندار جدید مدیران لایق و شایسته و جوان را انتخاب کند.‎ همچنین نگاه توسعه ای باید در استان حاکم شود.

یک فعال اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه نسیم خوزستان گفت: انتصاب مدیران ضعیف و بعضاً مسأله‌دار یکی از مهمترین مشکلات و چالش ها در استان خوزستان است که با انتخاب گزینه‌های اشتباه و ناکارآمد موجب افزایش مشکلات و بی‌نظمی در مدیریت استانی و شهری می‌شود.

وی افزود: خوزستان بارها و به صورت کرات به دلیل انتصابات سیاسی و منفعتی مورد ظلم قرار گرفته است. خوزستان با وجود ظرفیت‌های متنوع باید مدیرانی در سطح ظرفیت‌های استان بر کرسی مدیریت بنشینند تا بتوانند با برنامه ریزی و تصمیمات صحیح موجب توسعه استان زرخیز شوند اما متاسفانه تاکنون انتخاب مدیران با این نگاه صورت نگرفته است.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، استاندار جدید خوزستان در دهه هفتاد مدیرکل اطلاعات خوزستان بود و در سال ۸۴ در دوره وزارت حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در وزارت اطلاعات، معاون اقتصادی و مبارزه با فساد این وزارتخانه بود.

محراب در دولت دهم، دبیر ستاد تدابیر ویژه اقتصادی و رئیس کمیته اقتصاد دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بود.

دومین استاندار دولت سیزدهم در خوزستان همچنین سابقه معاونت مبارزه با مفاسد اقتصادی سازمان اطلاعات سپاه را در کارنامه اجرایش دارد.همچنین محراب در دولت آیت‌الله رئیسی، مشاور اقتصادی معاون اول ریاست جمهوری بود.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، در پایان با توجه به کارنامه عملکرد علی اکبر حسینی محراب انتظار داریم در جهت حفظ امنیت، رعایت عدالت و مساوات و رفع تبعیض و معضلات در منطقه تلاش کرده چرا که ‏امنیت پایدار و توسعه باعث حفظ وحدت و رونق استان با بهره گیری از تمام ظرفیت های مردمی در منطقه می شود.‏

انتهای پیام/

درباره نویسنده

1215مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین