شهردار آبادان : برای پیشرفت پروژه های عمرانی و رضایتمندی شهروندان از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد

شهردار آبادان :  برای پیشرفت پروژه های عمرانی و رضایتمندی شهروندان از تمام ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد

شهردار آبادان گفت: برای پیشرفت پروژه های عمرانی و به سرانجام رساندن آنها نیازمند استفاده از ظرفیت های بانکی استان هستیم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، یاسین کاوه پور در نشست با سرپرست و معاونین بانک ملی استان خوزستان و مدیر شعبه مرکزی آبادان، بانک ملی را یکی از بانک های قدیمی کشور دانست و اظهار کرد: بانک ملی از ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است، در گذشته به دلیل دولتی بودن این بانک احساس می شد در بحث خدمات نوین و ارتباط گیری از سایر بانک ها عقب مانده است اما با حضور مدیرعامل کنونی استان خوزستان تغییر نگاه و رویکرد محسوس بوده که جای تقدیر و تشکر دارد.

شهردار آبادان با تقدیر از تعاملات و همکاری شعبه مرکزی بانک ملی این شهر، افزود: از زمان تصدی کرسی شهرداری آبادان بانک ملی شعبه مرکزی این شهر تعامل و همکاری بسیار خوبی با مجموعه شهرداری آبادان داشته است.

وی تصریح کرد: تاکنون بانک های بسیاری به شهرداری آبادان مراجعه کردند و هرکدام هم خدمات متفاوتی را به ما پیشنهاد داده است اما اولویت ما بانکی است که در تسهیلات برای پروژه های عمرانی و رفاه پرسنل پیشتاز باشد و با توجه به ظرفیت و پتانسیل بانک ملی میتواند استفاده از خدمات و ظرفیت این بانک دولتی یکی از اولویت ها باشد.

کاوه پور، تبدیل ظرفیت بالقوه به بالفعل را بسیار با اهمیت خواند و یادآور شد: باید از ظرفیتی که ایجاد می شود نهایت استفاده کرد و در مدار اجرا قرار داد تا عملیاتی شود.

شهردار آبادان با بیان اینکه این شهر نه تنها در سطح استان بلکه در کل کشور از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است، خاطر نشان کرد: از دیرباز آبادان به دلیل داشتن نخبگان و موقعیت دارای جایگاه ویژه ای بوده است اما پس از حادثه متروپل همه نگاه ها در کشور و بعضا نگاه های بین المللی به آبادان معطوف شده و جایگاه ویژه ای که داشته حساس تر شده است.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت کنونی اکیدا شایسته مردم نجیب، ولایی و نخبه پرور آبادان نیست ولی با برنامه ریزی، کار شبانه روزی و تعامل و همراهی همه مسئولان امیدواریم تغییرات قابل توجهی را برای شهر و شهروندان به وجود آوریم.

کاوه پور اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی شهرداری بحث خدمات عمومی و نگهداشت شهر است که نیازمند و مستلزم پرداخت هزینه های ماهانه تحت عنوان پرداخت حقوق و هزینه های جاری است.

وی ادامه داد: هزینه های جاری شهرداری آبادان در ماه حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیارد ریال است تا بتوانیم شهر را مرتب کنیم، هرچند یکسری از زیرساخت هایی که می‌بایست پیش از این در شهر آبادان وجود داشته باشد متاسفانه به دلایل مختلف ایجاد نشده و یا از بین رفته است.

شهردار آبادان با بیان اینکه نظم بخشی و ساماندهی نیروها در درستور کار قرار گرفته است گفت : وظایف اولیه شهرداری نگهداشت شهر است که متاسفانه این مورد در ساختار شهرداری آبادان لحاظ نشده اما طی یک ماه گذشته آنالیزهای لازم را انجام دادیم و قرار است یک شرکت معتبر پس از انجام مناقصات کلیه اقدامات خدمات شهری را بر عهده بگیرد.

وی اظهار داشت: تفکیک پسماند از مبدا و در مقصد، تولید کود کمپوست از جمله اقداماتی است که آن شرکت می بایست آن را عملیاتی کند.

کاوه پور گفت : تفکیک زباله از مبدا مانع هدر رفت سرمایه های ملی می شود و نگهداشت شهری با کمک شهروندان آسان تر اجرایی خواهد شد.

شهردار آبادان با اشاره به پروژه های عمرانی در حال اجرای این شهر، گفت: با نگاه ویژه دولت سیزدهم و پیگیری های استاندار خوزستان، فرماندار ویژه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی شهر آبادان داشتند عوارضی تحت عنوان حق آلایندگی برای پروژه های عمرانی به شهرداری آبادان اختصاص یافته است.

کاوه پور، انجام پروژه های عمرانی در شهر آبادان را عام المنفعه خواند و یادآوری کرد: این پروژه ها شامل احداث فضای سبز، پارک، راه سازی، بهسازی معابر و پل سازی است که برای اجرای آن نیاز به استفاده از ظرفیت های بانکی استان داریم.

شهردار آبادان در پایان بیان کرد: یکی از معضلاتی که به صورت محسوس در شهرداری ها به خصوص شهرداری آبادان وجود دارد این است که متاسفانه برخی از پروژه ها را آغاز کرده اند اما در ادامه به دلیل مشکل تامین منابع مالی متوقف شده اند و حتی در برخی موارد باعث تعدیل و یا افزایش هزینه ها شده است که ضمن توقف پروژه افزایش هزینه های بسیاری برای شهرداری شده است، این عامل باعث شده تا شهر و شهروندان متضرر و از وضعیت فعلی احساس نارصایتی نمایند.

انتهای پیام

درباره نویسنده

1206مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین