فرماندار ویژه آبادان در دیدار با سفیر برزیل : اشتراکات فرهنگی بین برزیل و آبادان می‌تواند باعث توسعه روابط اقتصادی شود

فرماندار ویژه آبادان در ديدار با سفير برزيل : اشتراکات فرهنگی بین برزیل و آبادان می‌تواند باعث توسعه روابط اقتصادي شود

سفیر برزیل در ایران با بیان این که فوتبال می تواند عاملی در تقویت روابط ۲ کشور ایران و برزیل باشد، گفت: آمادگی داریم که باهماهنگی بتوانیم تیم های برزیلی را برای بازی دوستانه به آبادان بیاوریم.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، لودمار گونسالوس آگیلارنتو در سفر به آبادان و دیدار با احسان عباسپور معاون استاندار و فرماندارویژه آبادان افزود: علاقه مردم آبادان و شباهت فوتبال این شهر به برزیل برای برزیلی ها جالب توجه است.

آگیلارنتو با اشاره به علاقه خاص مردم آبادان به فوتبال برزیل گفت: اولین چیزی که در بدو ورود به ایران متوجه شدم این بود که آبادانیها فوتبال برزیل را دوست دارند و اولین جمله یا اصطلاحی که در ایران یاد گرفتمآبادان برزیلتهبود.

سفیر برزیل در ایران گفت: قبل از اینکه به آبادان سفر کنم، سفیران قبلی در مورد جاذبه های این شهر گفته بودند و امیدوارم بیش از ایندر آبادان بمانیم.

آگیلارنتو با بیان این که قرار است کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و برزیل تشکیل شود، افزود: شرایط برای مبادلات اقتصادی بابرزیل برای شهر آبادان نیز مهیا خواهد شد.

وی همچنین با تاکید بر این که همکاری‌های برزیل و ایران در حوزه اقتصادی علیرغم تحریم‌ها ادامه خواهد یافت، گفت: در ۲ سال اخیربه دنبال افزایش واردات از ایران بودیم و از زمانی که به ایران آمدم فقط محصولات ایرانی را خریداری می کنم.

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان نیز در این نشست گفت: برخی فرهنگ های ایران و برزیل با هم همخوانی دارد ضمناینکه بازیکنان برزیلی زیادی در تیم صنعت نفت آبادان حضور داشتند.

احسان عباسپور افزود: تبادل بازیکن در سطوح بالا بین آبادان و برزیل می‌ تواند از تصمیم های مناسب باشد هر چند مایل هستیم ازظرفیت بازیکنان برزیلی به ویژه در سطوح بالا استفاده کنیم.

وی بیان کرد: فرصت‌های اقتصادی خوبی در آبادان از جمله زمینهای کشاورزی مطلوب، فرودگاه، قطار، جاده‌، ۹۰ کیلومتر مرز باکشورهای همسایه، دو رودخانه آب شیرین، تاسیسات و محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی وجود دارد که می تواند از ظرفیت‌هایتوسعه‌ای و همکاری بین دو کشور باشد.

در این دیدارها از سوی فرماندار ویژه آبادان به رسم یادگاری تابلوی عکس هواداران فوتبال صنعت نفت و همچنین مجموعه قهوه خوریسنتی آبادان(دَله) به سفیر برزیل هدیه داده شد. همچنین سفیر برزیل پیراهن تیم ملی برزیل را به فرماندار و شهردار آبادان هدیه داد.

به گزارش روزنامه نسیم خوزستان، لودمار گونسالوس آگیلارنتو سفیر برزیل بعد از دیدار و نشست با فرماندار ویژه آبادان با حضور درهتل اقامت تیم فوتبال صنعت نفت با سران این باشگاه و کادر فنی و بازیکنان این تیم دیدار کرد و برای بازی نفتی ها مقابل تراکتورسازی به آنها روحیه داد، همچنین سفیر برزیل بازدیدهایی از پالایشگاه، پتروشیمی و آبراهه ی بین المللی اروند و نشستی تخصصی نیزبا اعضای اتاق بازرگانی آبادان، فعالان حوزه نفت، پتروشیمی، تجارت و همچنین کشاورزی آبادان داشت.

درباره نویسنده

7474مطلب نوشته است .

نوشتن دیدگاه

شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

طراحی شده توسط هاست لاین